Nye krav på YouTube til indtægtsgenerering via Adsense. (de er blevet lempet)
I et træk, der hyldes som en velsignelse for indholdsskabere, sænker YouTube markant adgangsbetingelserne for sit partnerprogram ( YPP ) og introducerer de nye YouTube-krav til indtægtsgenerering. Disse nyslåede forudsætninger vil give flere skabere adgang til platformens pakke af værktøjer, hvilket udvider deres muligheder for at tjene penge på deres indhold.
De nye YouTube-krav til indtægtsgenerering vil i første omgang være gældende i USA, Storbritannien, Canada, Taiwan og Sydkorea, med planer om en eventuel udrulning i andre lande, hvor YPP opererer. (YouTube Partner Programme)
Hvor mange visningstimer skal du bruge for at tjene penge på en YouTube-kanal?
Det Google-ejede streamingkraftcenter er ved at foretage en væsentlig afvigelse fra sine tidligere regler. De nye YouTube-krav til indtægtsgenerering dikterer, at skabere kun skal have 500 abonnenter og tre offentlige videouploads inden for de seneste 90 dage for at kvalificere sig til YPP.
Derudover skal en skaber enten have opnået 3.000 visningstimer i det seneste år eller samlet 3 millioner visninger på Shorts inden for de sidste 90 dage.
Disse nye YouTube-krav
Dette er en skarp kontrast til de gamle krav, som krævede mindst 1.000 abonnenter og enten 4.000 timers årlig visningstid eller 10 millioner Shorts-visninger i løbet af de foregående 90 dage.
Disse nye YouTube-krav til indtægtsgenerering præsenterer et seismisk skift, der kunne indlede en æra med øgede muligheder for et bredere spektrum af skabere.
Merchandise med YouTube Shopping.
Efter at have nået disse reviderede tærskler kan skabere ansøge om at blive en del af YPP, hvilket giver dem adgang til en række værktøjer til indtægtsgenerering.
Dette inkluderer tipværktøjer som Super Thanks, Super Chat og Super Stickers, abonnementsværktøjer såsom kanalmedlemskaber og muligheden for at fremvise deres merchandise med YouTube Shopping.
Den spændende tilføjelse af tre videouploads pr. 90-dages krav kan udgøre udfordringer for videoskabere i lang format, som måske ikke altid har tilstrækkeligt indhold til at opfylde dette kriterium, på trods af at de genererer betydelige visninger.
Mere om de nye YouTube-krav til indtægtsgenerering
YouTube udvider også omfanget af sit USA-baserede pilotprogram for shoppingpartnere. Nu kan skabere, der allerede er en del af YPP og har en tilhængerskare på mere end 20.000 abonnenter, tagge produkter i deres videoer og shorts og dermed tjene en kommission.
Virksomheden, der er forpligtet til at introducere nye indtægtsgenererende veje for Shorts-skabere, er beregnet til at dykke dybere ned i sine nye programmer under den kommende VidCon-konference.
De nye YouTube-krav til indtægtsgenerering er ikke de eneste ændringer, der udrulles. Tidligere i år ændrede virksomheden sine bandeordsregler, reducerede henstandsperioden fra 15 til syv sekunder og tillod bandeord i musik.
Efterhånden som kampen om onlineskabere intensiveres, understreger YouTubes nye YouTube-krav til indtægtsgenerering dets forpligtelse til at fremme et mere indbydende miljø, der værdsætter kreativitet. Dets samordnede indsats ser allerede ud til at give udbytte; i et nyligt indtjeningsopkald afslørede virksomheden, at Shorts genererede over 50 milliarder daglige visninger.