TikTok vil have at sine brugere markere deres indhold, om det er AI generet.
TikTok vil have deres brugere til at mærke deres indhold, hvis det er AI-genereret, eftersom det er blevet mere populært. Virksomheden hjælper streamerne med at lette denne processen ved at tilføje en simpel tilføjelse, der vil mærke indholdet at det er genereret af kunstig intelligens, også kendt som AI.
Den nye label-funktion gør det lettere for kunstnere at bekræfte, om deres videoer indeholder AI-genereret materiale. Når du indsender en video, er en kontakt mærket “AI-genereret indhold” under “flere muligheder”. TikTok bemærker under til/fra-knappen, at etiketten hjælper med at undgå “fjernelse af indhold”, og at platformen muligvis fjerner umærket materiale.
TikTok har allerede sagt, at deepfake-videoer vil være forbudt fra platformen i 2020, som angivet i deres retningslinjer for fællesskabet. Appen definerer deepfakes som “Digitale forfalskninger (syntetiske medier eller manipulerede medier), der bedrager brugere ved at forvrænge begivenhedernes sandhed og forårsage betydelig skade på videoens emne, andre mennesker eller samfundet.” En viral deepfake af Joe Rogan blev trukket ned i februar 2023.
TikTok har tilføjet en ny skifte for at gøre mærkningsprocessen nemmere
TikTok gør det nemmere for producenter på siden at identificere AI-genererede videoer. Virksomheden har implementeret en ny indstilling, der giver producenterne mulighed for at identificere AI-genererede film. Denne etiket vises ved siden af videoens titel og hjælper seerne med at identificere AI-genereret materiale.
TikTok introducerer en AI-genereret indholdsetiket som svar på bekymringer om væksten af deepfakes på webstedet. Deepfakes er videoer, der er redigeret, så de ser ud som om nogen talte eller gjorde noget, de aldrig sagde eller gjorde.
TikTok havde allerede forbudt deepfake-film at blive uploadet til tjenesten, men dette nye label vil hjælpe med at afskrække kunstnere fra at poste deepfakes uden at deklarere dem.
Det nye mærke er også beregnet til at hjælpe TikTok-seere med at være mere selektive med hensyn til det indhold de ønsker at se. Seerne vil hurtigt være i stand til at genkende AI-genereret materiale med etiketten og foretage kvalificerede vurderinger om, hvorvidt de ønsker at se det, eller blot scrolle videre.